W dniach 28-30 września br. przedstawicieli miast współpracujących w sieci ugościła Hajnówka. Wybór gospodarza jesiennych warsztatów nie był przypadkowy, ponieważ Hajnówka buduję własną strategię marki w oparciu o produkty lokalne.
Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji potencjału turystycznego Hajnówki. Uczestnicy sieci odwiedzili prawosławną cerkiew parafialną Sobór św. Trójcy, kompleks sportowo-kulturalny poddany rewitalizacji (stadion, rodzinna strefa zabaw), a także nowe centrum kulturalne, edukacyjne i artystyczne „Hajnówka Centralna - Stacja Kultury”.
Drugi dzień był poświęcony wymianie doświadczeń, dyskusji na temat tworzenia oferty wsparcia lokalnego biznesu w oparciu o dziedzictwo kulturowe i historyczne. Została zaprezentowana Strategia Marki Hajnówka oraz formy wsparcia produktu lokalnego poprzez tutejszy samorząd. Przedstawiciele Jarosławia uchylili rąbka tajemnicy na temat sukcesu Jarmarku Jarosławskiego, angażującego lokalnych przedsiębiorców, zaś miasto Nisko pochwaliło się rewitalizacją zbiornika wodnego „Zalew Podwolina”, która jest szansą na rozwój turystyczny i gospodarczy miasta.
Zwieńczeniem dnia była wizyta studyjna u lokalny przedsiębiorców. Członkowie sieci odwiedzili m.in. Okręgową Spółdzielnię Mleczarską - producenta produktów wpisanych na Listę Produktów Tradycyjnych, lokalny browar oraz serowarnię. Ostatni dzień warsztatów poświęcony został dyskusji o przedstawionych dobrych praktykach oraz o wytycznych do dalszej pracy sieci.
Koordynatorami sieci MIASTO PRZEDSIĘBIORCZE są Kamil Niklewicz i Marek Gabzdyl, którzy wraz z ekspertami Jarosławem Górskim i Adamem Mikołajczykiem, wspólnie animując prace sieci.
Polecamy tekst o ostatnim spotkaniu Sieci MIASTO PRZEDSIĘBIORCZE na portalu Urzędu Miasta w Hajnówce:
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MOŻNA ROZWIJAĆ NA BAZIE LOKALNYCH PRODUKTÓW, HISTORII CZY ZREWITALIZOWANEGO TERENU. MIASTA DZIELĄ SIĘ POMYSŁAMI
(KN)